قطعات گیربکس اتوماتیک آلفارومئو عبارت اند از:
گیربکس کامل آلفرومئو ، کیت کلاچ ، دیسک کلاچ ، صفحه کلاچ ، فلایویل ، توربین گیربکس ، کلید ،سنسور و اتصالات گیربکس ، پوسته گیربکس و صافی گیربکس
اهمیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک آلفارومئو چیست؟
تمام سیالات موجود در خودرو آلفارومئو نیاز به رسیدگی و تعویض دارند. اگر روغن گیربکس به موقع تعویض شود، گیربکس روان تر و بهتر عمل می کند ، عمر مفید قطعات موجود در گیربکس بیشتر می شود ، درجه حرارت گیربکس کاهش می یابد و به همین دلیل آسیب نمی بیند ، قطعات موجود در گیربکس سروصدا نمی کنند . در این نوع از گیربکس های اتوماتیک مقداری از نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور صرف تعویض دنده می شود و این با هدف اصلی گیربکس های دو کلاچ که تعویض سریع تر دنده بدون هرگونه اتلاف انرژی است مغایرت دارد. در واقع گیربکس های دوبل کلاچ خیس این مزیت خاص را نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی ندارند و از نظر سخت افزاری پیچیده تر از گیربکس های اتوماتیک معمولی محسوب می شوند. در گیربکس های اتوماتیک حرارت بیشتری نسبت به گیربکس های دستی ایجاد می شود. همین افزایش دما و حرارت است که کیفیت روغن را کاهش می دهد. فرسودگی قطعات داخل گیربکس اتوماتیک که مزید برعلت و زمان تعویض روغن گیربکس را جلو می اندازد.
نگه داری از گیربکس های اتوماتیک آلفارومئو
گیربکسی که در خودروهای آلفارومئو به کار برده می شود، گیربکس دو کلاچه است. گیربکس های دوکلاچه با مهندسی پیشرفته خود امروزه جای گیربکس های معمولی را در خودروهای به روز دنیا گرفته اند. یکی از تصورات اشتباهی که در مورد گیربکس های دوکلاچه آلفارومئو وجود دارد این است که بسیاری از افراد فکر می کنند هنگامی که پشت چراغ توقف می نمایند، باید دنده خودرو را خلاص کنند. در صورتی که گیربکس های دوکلاچه به دلیل تکنولوژی مخصوصی که در آن وجود دارد، هنگام توقف کلاچ های گیربکس از مدار خارج شده و فشاری به آن ها وارد نمی شود. توصیه می شود که هنگام رانندگی با خودرو آلفارومئو با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه از انجام حرکات حلزونی اجتناب کنید یعنی از ترمز گرفتن پشت سرهم استفاده نکنید که این حرکت مانع از درگیرشدن کامل کلاچ ها در گیربکس های دو کلاچه می شود که در درازمدت آسیب های جدی را به گیربکس اتوماتیک وارد می کند. نکته ی دیگر اینکه در هنگام رانندگی در سربالایی پای خود را از روی ترمز برندارید زیرا این کار باعث می شود که سیستم کلاچ ثابت شروع به حرکت کند و این موضوع سبب فشار زیاد بر کلاچ ها می شود و به طور ناگهانی عمر گیربکس کاهش پیدا میکند.